Late 2000s. Edoardo, Iacopo and Michele are the members of a punk band in Grosseto in the Tuscan Maremma. Tired of playing in embarrassing contexts, they finally have the chance to open for a famous American hardcore punk band, the Defense. Everything is ready, but on the day they receive a call from the concert organisers: the gig just fell through. Edo, Iac and Miche don’t give up: if they can’t play in Bologna, the Defense will come to Grosseto! Soon though, the paradoxes of provincial life and the grotesque mentality of their fellow citizens seem to leave no way out, turning every little detail into an insurmountable problem. The arrival of the American band is inexorably approaching and, besides the doubtful turnout of the endeavour, the risk is to lose something precious and irreplaceable they have always been taking for granted: their strong and unique friendship.