Through little-seen archival material and his characteristically cinematic analysis, Mark Cousins narrates the ascent of fascism in Italy and its fall-out across 1930s Europe. In The March on Rome, which is simultaneously an essay film and a historical document, Cousins contextualises history through the here and now, holding a mirror up to a political landscape marked by a creeping far right and manipulated media.