When an animator's mother is first diagnosed with cancer he reaches out to her through the making of an animated documentary. Over the course of several confusing years, struggling to raise finance and complicating everyone’s lives, the project stalls. Attempting to reclaim the initial sentiment of the film, and in the hope of finding closure for both him and his mum, Will edits together pieces of the failed film to share with her.