Of the thirty inhabitants of Arki, a windswept island in Greece’ Dodecanese, Kristos is the last remaining child and the only student of the small elementary school. To finish compulsory education, he needs to leave Arki and move to a larger island. However, his family cannot afford this and his father wants him to become a shepherd like his older brothers. The child’s teacher, Maria, cannot accept this situation and is determined to find a solution to further his education. Will Kristos stay on the island or will he leave Arki to continue his education on the other side of the sea?