What would have happened if the Neanderthals had prevailed over Homo Sapiens? How would our species have evolved? How does art relate to evolution, and why in the world does evolution behave like a bricoleur? Last of all, just what does Marcel Duchamp have to do with all of this? This film is neither a documentary nor a portrait of the artist Pablo Echaurren; it’s a kaleidoscopic meditation on our past, present and future.