The life of the Rasman family, Istrian exiles relocated to the outskirts of Trieste, is torn apart by the tragic murder of Riccardo, a mentally disabled boy, by the police, who, in holding him down during the arrest, choked him to death. For his elderly parents and his sister Giuliana, the light sentence the policemen received is insufficient, but no one seems willing to listen to them. In an attempt to process such an incomprehensible event, alternative theories and interpretations emerge to explain all the injustices suffered. Behind Riccardo’s death there might well be the same enemy of the family who for years has been hatching plans to take possession of their land. The truth escapes any attempts at investigation, and the only certainty is a devastating loss.