Samir Amin is a fulfilled writer, Nobel Prize for Literature, who lives in Paris, far from his native country, Algeria.He systematically refuses all the invitations made to him. Until the day when he decides to accept to be made "Honorary Citizen" of Sidi Mimoun, the small town where he was born.But should he again meet with the inhabitants of this city, who year after year became the heroes of his various novels?