Dora is a teenager with an extraordinary talent for music and boundless energy difficult to keep in check. After a huge fight with her father on her birthday, Dora leaves home with her dog Totó and sets out on a journey to find the mother she has never met, having disappeared when she was a baby. On the way she makes new friends who join her on a road trip to Capital City; but she also has to deal with dangerous enemies who will try at all costs to prevent her from discovering the mystery of her past. But Dora’s vitality and magic will help her to reach not only the end of her journey, but the start of another one.