Kurt (Til Schweiger) and Lena (Franziska Machens) move together into an old house outside the city that is in need of renovation in order to be closer to Kurt's six-year-old son, little Kurt (Levi Wolter), and ex-wife Jana (Jasmin Gerat). But before their patchwork family happiness can really begin, little Kurt is killed in an accident - leaving behind three adults who don't know how to live with this tragic loss.