In 2018, a group of nine women filed a complaint against two of their teachers at Lleida’s Theatre School for sexual abuse carried out between 2001 and 2008, when they were teenagers. It was too late. Due to fear, embarrassment, because they took so long to understand and digest what had happened, the complaint arrived when the statute of limitations had expired and the case had been closed. What they didn’t know is that, despite the statute of limitations having expired, their statements were opening a new door where, perhaps, all was not lost.