Two years after surviving alone on the hostile island of Val Verde, Jack Mimoun has become an adventure star. The book recounting his experience is a bestseller and his television show breaks audience records. He is then approached by the mysterious Aurélie Diaz who will bring Jack Mimoun back to Val Verde to train him in search of the legendary sword of the pirate La Buse. Accompanied by Bruno Quézac, the ambitious but reckless manager of Jack, and Jean-Marc Bastos, a mercenary as disturbed as he is unpredictable, our adventurers will embark on an incredible treasure hunt through the jungle of the island of thousand dangers.