Rome, 1829. Bartolomeo is a rich and greedy man who craves an aristocratic title more than any other thing. In his attempt to raise the money he needs to close a secret deal with Prince Accoramboni to obtain his daughter’s hand in marriage, he will find himself on a surprising horseback ride between past, present and future. Riding with exceptional companions he will have to come to terms with himself and gain new awareness.