Lia is strong headed and doesn’t fit in with the rigid mindset of 1965 Sicily. What starts off like a fairytale with Lorenzo soon turns into a nightmare when he takes her with brute force. According to the the moral Lia must marry the man who raped her to save her honor, accepting the common tradition of the reparatory marriage. But for the first time in Italian history she will defy all social expectations and engage a personal and legal battle for self-determination.