The parents of three students are summoned by the principal of a small-town middle school: a crime has been committed, and their kids are responsible. But the parents struggle to accept the truth. The school’s gym is thus transformed into a makeshift courtroom, where a ferocious trial begins in a stubborn attempt to deny and cover up the truth.