Following a murder in the town of Beaugency, a police captain, comedian in his spare time, will be appointed to lead the investigation. Accompanied by a chef who is just waiting for his retirement, a colorful colleague and a promising policeman, our four characters will have to investigate a historical intrigue mixing coat of arms, music box, mysterious sect and parchment which dates from the 15th century.