Anja Grimm returns to the remote forest area where her father disappeared without a trace when she was eight years old. Her sudden appearance triggers a brutal murder. Disturbances in the forest floor and pointer plants force her on the trail of deeper layers of guilt and crime and trigger a catastrophe.