After living in Argentina for 40 years, Roberto, an author who has gone blind, returns to Naples when his mother dies. With his brother Lorenzo, a musician manqué, he takes a trip through his memories in the city of his childhood, which he can no longer see but only perceive through his remaining senses, his memories, and his imagination, in search of the tragic reason behind his departure.