Seven Jereles, seven, are those we see in this film conceived in the context of the Jerez Flamenco Festival, yet not on its stages but getting lost in the streets of the city on the back of spirited horses, through its neighborhoods, family sagas and festivities, tradition and modernity of this unparalleled art. Pure enjoyment for the mind and senses of the hand of personalities such as Dani Llamas, Tía Juana la del Pipa, Angelita Gómez 'La Macanita', Dolores Agujetas, José de los Camarones, Tomasito, Diego Carrasco, MixtoLobo, Los delinqüentes, Banda Municipal de Jerez and David Lagos-Alfredo Lagos.