In a world saturated with music, a girl is born without the means to hear it. Her disease is called Amusia: it exists but nobody knows about it; it tortures her but nobody believes it. A lonely childhood, spent defending herself from accusations and prejudice, pushes her to run away and end up in a suburban reality, a forgotten and slightly oneiric microcosm in which a boy fights his own solitude through music as he tries to prevent his dreams from rotting away. A love story between two people that turn out to be not so different after all.