Roger is in trouble, but he will bounce back, thanks to the loan granted by his banker. But Mr Durieu looks down on him. Humiliated, Roger decides to take action: the banker wakes up handcuffed in an abandoned barn. After three days of languishing in chains, Mr Durieu suggests a solution: break into the safe of the bank across the street, the one of his sworn enemy. The two men fraternise around their new common cause, the one that could finally make them Great Lords.