Gad Elmaleh, established in the United States for three years, returned to France without daring to admit to his family that he did so to convert to Catholicism. When Gad's parents, David and Régine, hear the news, it's a nightmare: their son couldn't have done worse. Determined to bring Gad back to his Jewishness, they will make his conversion a battlefield. Gad will however manage to make them understand that his sincere love for the Virgin Mary does not call into question who he is or the love he has for them.