French writer Emma is 27 when she decides she wants her new novel to be about prostitutes, these women no one seems to really dare to look in the eye. To understand their life at the fullest, she gets herself hired in “La Maison”, a Berlin brothel and becomes one of them. Her experience, that was supposed to last only a couple of weeks, will last two years. From one room to another, from sex trade to exploration of woman fantasy, Emma discovers this hidden world: its dangers, its isolation from society and incompatibility with a love life, but also its sorority, grace, and power.