Adrien, art scholar and biographer of the artist Ernst Bollinger, finds himself involved as the author and co-star in the final chapter of the great Master’s artistic life. Immersed in the rarefied atmosphere of a winter lagoon, the two men, accompanied by a young boatman, share the experience of a lay pilgrimage in search of a missing woman, leading them to explore unexpected inner territories and recognize themselves as children of a common memory.