Two young twins grow up in the Emilia province, expressing the two faces of an era and the adolescent nature that clashes with traditions. One of them will witness a murder and how a man of power is threatening the destruction of the ecosystem. Unite for the first time will fight to defeat a great danger to the community and to assert the best of themselves.