Marie, early thirties, gets a wedding proposal from her boyfriend Julian. Overwhelmed, she goes for the honest way: She has to think about it. On the countryside, she tries to clear her mind but is confronted by "thought-people", beings that all seem to have a clear understanding of what's best for Marie. Soon, they don't only question Marie's proposed wedding, but her whole life itself: an army of "thought-journalists" bring up existential and trivial questions alike, Marie's esoteric ex-boyfriend climbs down a tree and wants her to meditate with him, her mother getting started on sex - everybody wants something, but what does she actually want?