Alex dreams of making movies, only that in Rouen, her daily routine is far from Hollywood glamour. Despite her over-protective mother, Alex aspires to enroll in a prestigious New York Film school. But when not all goes as planned, with her aunt's help, Alex flies to New York, to give her script to actress Julia Roberts.