Marta is a theater director, single and more or less satisfied with her life, one step away from the debut of her Hamlet. On her 40th birthday she receives an unexpected visit: the Archangel Gabriel, who would like to announce the birth of a child. But Marta is not sure she wants a child "as a gift" and she asks for time to think about it. Taken aback by this request, forced to stay on Earth longer than expected, Gabriel will move to her house and will stay next to her for the two weeks that Marta will need to understand what she wants for herself and to be happy.