Prophets is the story of an encounter and a confrontation between Sara, an independent Italian journalist who was kidnapped in Syria by ISIS while she was working on a war news report in 2015, and Nur, the young foreign fighter, wife to a soldier of the Caliphate who holds Sara in custody in a building located in the middle of a training camp. Nur’s strong will to proselytize, together with the strict orders of the leader of the camp, will unfold into an attempt to convert Sara and make her join Islamic extremism.