A young mathematician-physicist is immersed in his scientific research and in the teaching of his subjects. An elderly Jewish-Polish cousin from Jerusalem would like to donate him the wealth accumulated during his life as a businessman. The young mathematician rejects this offer, since he wants to remain poor but happy in his life of teaching and researcher of Physics. In the city, however, word has spread, many believe that he has suddenly become very rich, and the young researcher finds himself the victim of a kidnapping for the purpose of extorting his alleged new wealth. Through the elaboration of his space-time theories of Quantum Physics, the young scholar will be able to free himself from imprisonment and return to his life devoted to research, beyond the known limits of Physics, where Science touches Transcendence.