Born to dance, Neneh is a 12-year-old black girl who dreams of entering the Paris Opera Ballet School. Despite her enthusiasm, she will have to redouble her efforts to escape from her condition and be accepted by the director of the school, Marianne Bellage, the guarantor of traditions and the bearer of a secret that links her to the little ballerina.