Antonio, an Italian clarinetist, and Martina, a Czechoslovak violinist, fall in love with each other during the World War II, in Prague. Shortly afterwards they will be deported to Terezin ghetto where their love story is intertwined with the incredible stories of the many Central European Jewish artists and intellectuals imprisoned in Terezin that, despite being in such an oppressive place, succeed in staging an incredible series of cultural activities that became essential survival tools.