31-year-old Vera is a vet in a small-town zoo veterinarian in Transylvania. After losing her new-born baby, she becomes obsessed with giving him the proper Eastern Orthodox burial rituals, spends more time at work and subsequently drifts apart from her husband, Toma. One day a tiger escapes from the zoo.