Kerstin floats stoically across the Mecklenburg Lake District in her red GDR kayak. Between tourism and dreariness, she aimlessly glides over the water for days, striving to remain alone. The many rivers and lakes are familiar to her. But where does Kerstin come from? What is she fleeing from? Who is chasing her? The tranquility of this journey is broken when Alima appears, finally asking her the right questions.