The Adamant is a unique day care centre : it is a floating structure. Located on the Seine in the heart of Paris, it welcomes adults suffering from mental disorders, offering them care that grounds them in time and space, and helps them to recover or keep up their spirits. The team running it is one of those that try to resist the deterioration and dehumanization of psychiatry as best it can. The film invites us to board it and meet the patients and caregivers who invent its life day to day.