Sofia and Louise are two midwives starting out in their careers after five years of training. They soon find themselves faced with the challenges of daily hospital life. Friends for life against all odds, they dive headlong into this world where they’re confronted with fundamental situations: birth, motherhood and sometimes death. Will their friendship and vocation withstand such a storm?