Rosa is a flower fairy who always lived alone in her Rosa bush. More than anything she dreams of having a friend, but she is too scared to ever leave her bush and never found one. However, the mouse family who lives beneath the Rosa bush believe that they have the solution. Mr. and Mrs. Mouse want Rose to marry their son Karl. Rosa doesn’t want to marry a mouse, but when the mice threaten her with moving away, she feels she has to say yes to the marriage. Fortunately, Rosa is rescued before the wedding by the butterfly Silk. The two quickly become friends. When Silk is kidnapped by a Stone Troll, Rosa must finally overcome her fears of everything and venture out to save her friend.