In the near future, there are no more animals or plants on Earth and the remaining humans are living under a plastic dome. The price for their continuing survival is very high: at the age of 50, they are implanted with a special seed that turns them into a tree which will provide oxygen and food for the community. A young man, Stefan, accepts this system – until the day his wife Nóra decides to give up her life and undergo voluntary implantation. Driven by his love for her, Stefan decides to break the rules of society in order to save her.