Popular, idealistic and highly efficient, Marie Tessier is confronted from the very first day of her appointment at the Quai d'Orsay with a hostage crisis in the Sahel that triggers a stir, and above all, chaos and discord within the government. The willing field woman soon discovers the confusing machinery of power, the complexity of political codes and sometimes even the absurdity of her position... Hell can be paved with good intentions in diplomacy too...