The action of the film takes place in 1943. The title character is a cosmopolitan and incapable of deeper feelings seducer. In Poland, he lost his entire family. Alone - being in the heart of Nazi Germany - he hides his Jewish origins and often eludes death. He works as a waiter in the restaurant of an exclusive hotel and carelessly enjoys all the charms of life surrounded by luxury, beautiful women and friends from all over Europe. However, when the war begins to take a bloody toll on those closest to him, the intricately built world that surrounds him crumbles like a house of cards.