Giovanni, a renowned Italian filmmaker, is about to start shooting a political film. But between his marriage in crisis, his co-producer on the verge of bankruptcy and the rapidly changing film industry, everything seems to be working against him! Always on the edge, Giovanni will have to rethink his way of doing things if he wants to lead his little world towards a bright tomorrow.