The Flag focuses on deconstructing the identity-based political and journalistic discourse that has become dominant in France and the decline in civil liberties. The film goes to meet those who suffer the effects of this hardening of attitudes and who try to resist it: exiles, Muslim citizens, inhabitants of working-class areas and activists.