D'Artagnan, a spirited young Gascon, is left for dead after trying to save a young woman from being kidnapped. When he arrives in Paris, he tries by all means to find his attackers. He is unaware that his quest will lead him to the heart of a real war where the future of France is at stake. Allied with Athos, Porthos and Aramis, three musketeers of the King with a dangerous temerity, D'Artagnan faces the dark machinations of the Cardinal of Richelieu. But it is when he falls madly in love with Constance Bonacieux, the Queen's confidante, that d'Artagnan truly puts himself in danger. For it is this passion that leads him into the wake of the one who becomes his mortal enemy: Milady de Winter.