1885. Peerless cook Eugenie has worked for the famous gourmet Dodin for the last 20 years. As time went by, the practice of gastronomy and mutual admiration turned into a romantic relationship. Their association gives rise to dishes, one more delicious than the next, that confound even the world’s most illustrious chefs. But Eugenie is fond of her freedom and has never wanted to marry Dodin. So, he decides to do something he has never done before: cook for her.