At the beginning of the 70s, in Madagascar, a few armed forces and their families live in one of the last French military bases abroad, a relic of the ending French colonial empire. Influenced by his reading of the intrepid comic book heroine Fantômette, Thomas, a ten-year-old boy, sweeps with a curious glance what surrounds him. Beneath the carefree expatriate life, his eyes are gradually opening to another reality.