Jens Christian is a highly competent judge and newly appointed chairman of the Danish Refugee Board. He rules to deport poet and political activist Sergo Bliadze, a potential political refugee. Hearing the verdict, Bliadze attempts suicide. Minister, media and colleagues come down hard on Jens Christian. In the midst of his biggest professional crisis, Anders of fifteen, a son he's never admitted to having, turns up. His personal life is now in a state of chaos and Jens Christian puts up a fight in both worlds to make it all fit together.