The city of Douala is in trepidation for the start of the new school year. A long line of customers come to Mambar Pierrette, the neighbourhood dressmaker, to have their clothes ready for imminent social events and ceremonies. More than just a sewer, Pierrette becomes the confidant of her customers, of a generation. But when the rain starts pouring down and threaten to flood her workshop – one of several successive misfortunes – Pierrette will have to stay afloat.