Diyarbakır, Turkey. The film portrays the ordinary under the enduring state of exception, from the perspective of its three characters. A painter living with her parents: Gulbîn is trying to make her own way in life, while obsessively painting a portrait of her mum with inspiration from Whistler’s Mother. The mother models for her daughter while trying to insulate her house from the noise of the bombs to no avail. The father, whose health is deteriorating, tries to reimagine his war-stricken city with old photos.