Mark Blackwood, former mercenary and chemist teacher, finds himself involved in a plan for world domination orchestrated by an ancient cult, losing everyone he loves. Through evil dreams and strange events, he will discover a new world made of magic, evil forces, fantastic creatures and an Ancient Prophecy. Only seeking within himself the path of the true courage and hope, Mark will be able to face the darkness that lies in this world and in himself, having a chance to defeat the man at the head of the Sect who is tormenting him.