Chile, beginning of the 20th century. A wealthy landowner hires three horsemen to mark out the perimeter of his extensive property and open a route to the Atlantic Ocean across vast Patagonia. The expedition, composed of a young Chilean half-blood, an American mercenary, and led by a reckless British lieutenant, soon turns into a “civilizing” raid.