Through her child’s eyes, Patpro will go through three periods of the history of her indigenous people, in the heart of the Brazilian forest. Tirelessly persecuted, but guided by their ancestral rites, their love of nature and their fight to preserve their freedom, the Krahô never stop inventing new forms of resistance.